Takmo beli novel dah!

Nak tobat tu, tak. Tapi sebolehnya nak elak. Gua serik dah kot rasanya nak membeli novel Melayu yang makin berlambak kat pasaran sekarang ni.

Sebabnya?

Jalan cerita lebih kurang sama.

1. Kawen paksa: atas sebab kontrak atau pun kerna nak jaga nama klorga.

2. Sama ada bini tak suka suami, tapi suami sangat sabar/penyayang..atau playboy itu suami aku, tapi bini mithali dan contoh teladan di seantero Malaya.

3. Acah-acah taknak tidur sekatil pada mulanya. Tidur lain-lain bilik atau sorang tidur atas katil, sorang tidur atas lantai/sofa.

4. Maka bermulalah bibit-bibit chenta selepas kawen, sentuhan-sentuhan berupa kejutan elektrik, babak TERnampak bini pakai kain tola (read: tuala) lepas mandi, babak suami salin baju dan MENAMPAKKAN badan sado.

5. Tidur sekatil tanda dah pecah tanah!! Horehhhh!! Eh.

Oleh yang demikian, gua secara seriusnya akan jual novel-novel Melayu yang gua ada. Gua jual timbang kati.

Nanti gua tepek sini.

Tapi novel tulisan A. Samad Said, HAMKA, itu gua tak jual.

4 thoughts on “Takmo beli novel dah!

  1. Sbb tu skrg tk suka baca novel melayu. Layan novel omputih lg beh…
    cerita lain dari yg lain tkde la kenal-benci-kawenpaksa-gaduh-jatuhcinta-halanganbertimpa

    ehhh nape ai tk bukak blog u kt pc.. kena pakai hp…..
    ¡_¡

    • novel melayu tu memang hanya untuk memenuhi fantasi wanita-wanita Malaya sahaja. tak sesuai lah nak diangkat semuanya ke layar. jalan cerita pun semua memang sama, buat kawen paksa/kontrak sebab nak menghalalkan sentuhan-sentuhan di kemudiannya. kalau tak nikah kang, dikatakan novel lucah pulak.

    • kan? rasanya kena selective lepas ni..bukan taknak support novel melayu tapi tengok karya siapa. buat masa ni i nak carik novel HAMKA & A. Samad Said

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s