M.A.I.D.

Sapa tengok drama M.A.I.D kat Astro?

Walaupun gua malu nak mengaku, tapi gua jujur ni..gua tengok jugaklah. Tapi sekadar download, takpun tengok online.

Gua tak baca novel tersebut.

Dari mula episode 1, dah ada rasa pemberontakan dalam jiwa. Tapi gua pendamkan dulu. Gua sabarkan jiwa yang tak berapa nak sabar.

Awatnya?

Dramanya dilakonkan di Pulau Pinang.

1. Tadak sorang pun cakap loghat Utara.
Oke, fine! Memang tak semustinya duduk kat Penang kena cakap Penang, kan? Tapi gua masih rasa blerghhhh di situ.

2. The only thing yang menunjukkan depa berlakon kat Penang, yang gua nampak buat masa ni (sampai episode 15) adalah masa Ayda bawak moto kat Jalan Dato’ Keramat(?) makanya nampaklah bangunan KOMTAR kat belakang tu.

3. Lagi satu scene kat Penang; duk tunjuk sepuluh kali X6 Zul Ariffin (Mr.F/Haris) duk pusing roundabout Padang Kota.

Ampa semua berlakon kat Kay El pun lagi untung kalu lagu tu. Jimat sikit kos, bukan ka?

Tapi pagi ni rasanya pergolakan dalam jiwa tu tak mampoooo lagi tertahankan. Baru masuk 2 minit pertama gua tengok episode 16, terus rasa $%^&*!

Awatnya?

Lebih omputeh daripada omputeh. Gua rasa geli-geleman bila tengok ‘kemanjaan’ yang terlebih gula ditonjolkan Zul-Ayda di skrin. Mungkin pasai ramai peminat yang suka depa dua ni, gaya duk ada chemistry yang tahap di luar petala.

Manja kali ni: atas katil-dagu Zul ataih bahu kanan Ayda.

Tak jelly pun. Sumpah tadak. Tapi rasa geli. Ampa tau dak jelly dan geli itu adalah dua benda yang tadak persamaan?

Awatlah drama Melayu la ni hanya ini yang banyak dihidangkan? Tadak modai lain ka?

Kuruih posa gua!

Leave a Reply

