Kalau komen-komen tu semata nak membidas..

Banyak sangat hatred dan kalangan orang bijak pandai yang terlalu ‘concern’ di alam maya. Sampaikan segala benda nak dikomen dengan pandangan negatif aja.

Ataupun sebenarnya sebab tak suka orang lain yang melebih dari dia. Kalau dia buat, tak apa.

Gua rasa semua pun tahu pasal kisah anak tauke ayam dapat Mini Cooper sebijik untuk hadiah kecemerlangan 5A.

Kalau ditimbal-balik, dari segi logikalnya memang tak nampak di situ. Budak umur 12 tahun, lesen pun takde inikan pulak nak bawak kereta. Tapi dah bapak dia nak bagi, dan bapak dia mampu. Mungkin simpan dolu sementara nak capai umur layak pegang lesen kelas D. Takpun adik-beradik dia pinjam pakai kejap ke. Siapa tahu, kan?

Orang Malaysia ni sebenarnya ramai yang kaya meliana. Itu tauke ayam, pak-pak menteri kita lebih lagi. Panamera Turbo boleh beli kat anak macham timbang kati. Takat Mini Cooper, apa ada hal?

Kalau tak suka tengok orang lain bermewah-mewah, jangan tengok. Agak-agak diri tu tak terkawal untuk bagi tazkirah percuma, cakap pasal benda lain.

If you have nothing good to say, talk about the weather.

Contohnya;

“Awan komulonimbus nampaknya bila-bila masa aje akan menghamburkan petir dan air hujannya, kan?”

“Sekarang ni angin Timur Laut bertiup ke arah Pantai Timur Malaysia. Ahh..musim tengkujuh dah tiba.”

“So are you enjoying the rain?”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s