Day 1 of #30HariMencariChenta

Mulanya ingat nak lambakkan sahaja kesah #30HariMencariChenta di Facebook fan page Driedroses – Izzie. Tapi gua macham rajin pulak nak hapdet di belog. Aherherher :3

Kedengarannya agak getik jugak ya. Lebih kurang begitulah. #30HariMencariChenta adalah kesah di mana setiap objek atau apa-apa sahaja yang berada dalam persekitaran gua yang punya nilai sentimental. Sebelum ini mungkin gua tak perasan ataupun gua pandang mudah akan kewujudannya.

Jadi sebelum semua benda yang gua ambik mudah ni hilang tanpa gua sedari, gua coba senaraikan satu per satu. Percayalah, susah jugak nak capai ke angka 10. Tapi dah namapun #30HariMencariChenta, makanya gua kenalah pandang segenap alam maya dan perhatikan apa benda yang boleh gua masukkan ke dalam senarai dan cukupkan sehingga 30.

day1-30harimencarichenta

Snow globes.

Dalam tak sedar sekarang gua mengumpul snow globes. Kalau ke pergi ke mana-mana, selain fridge magnets inilah yang gua cari. Kumpul dan jadikan sebagai koleksi.

Objek dalam snow globe memang chantek. Lebih-lebih lagi kalau digoncangkan dan segala ‘salji’ ataupun stardust akan bertebaran. Dan gua tak pernah jemu menggoncangkan snow globe itu.

Tak susahlah lepas ni kalau nak belikan souvenir untuk gua, kan? *batuk batuk*

.

i.Z.Z.i.e:

Kongsi dengan gua kau orang punya chenta. Boleh upload dan share terus dalam Facebook fan page Driedroses – Izzie.

10 thoughts on “Day 1 of #30HariMencariChenta

    • JOMMMMMMM!!! once in a lifetime nak jugak rasa dok dalam snow globe. haha, walaupun mungkin i kena pakai 15 lapis baju untuk winter, hot pad seluruh badan, i RELA!!

      jom jom jom!!

Leave a Reply

