Selepas 12 tahun,sekali lagi gua menjadi *batuk* KAKAK *batuk*..

KAKAKLAH SANGAT!!!

Ehem. Machu.

Al-kisahnya, Alang dijangka bersalin masa gua masih di Seoul. Bila sampai sana, roaming gua yang dikatakan sudah aktif oleh Celcom ternyata hanyalah dusta semata-mata. Dan betapa gelabahnya gua masa tu sebab susah nak berhubung dengan klorga di Malaysia!

Mujurlah ada Mr.K. Bagaikan knight in shining armor, dia datang sebagai penyelamat. Dialah yang menjadi penghubung antara gua dan klorga di Malaya. Tiap-tiap hari gua bertanya andai Alang sudah melahirkan bayi.

Ropanya, baby setia menunggu Machunya kembali ke tanah air sebelum keluar untuk melihat donia. Kalau ikut tarikh doktor, memang Alang sudah overdue. Tapi kata Mak, memang dari pengalaman dia sendiri yang dah beranak 4..semuanya lewat dari tarikh jangkaan.

9 bulan lebih berteka-teki jantina bayi. Semua gara-gara Alang yang tak mahu tau jantina bayinya sendiri. Surprise, katanya. Tapi tekaan gua nyata meleset!

November baby. Syafiqah Nadia. Dilahirkan pada 28 November 2012, jam 3 pagi. Yes, yes. I know very well now that your mother and father had so much fun on Valentine’s Day! Puahahahahahaha *evil grin*.

Sumpah gua ngeri bila berada dalam wad. Tengok ibu-ibu yang menantikan masa nak bersalin dan selepas bersalin, gua yang rasa nak pitam. Dengar pulak cerita dari pengalaman Alang dan Abang Zul masa bertugas terus gua rasa nak pengsan. Tapi kali ni, derang bukan datang sebagai staff tetapi sebagai pesakit. Nah, rasakan!

Eh, dahlah. Gua yang penakut, tak baik sungguh gua takut-takutkan orang lain pulak. Aherherher.

One thought on “Selepas 12 tahun,sekali lagi gua menjadi *batuk* KAKAK *batuk*..

Leave a Reply

