sakit yang diberi sebagai tanda supaya mengingati Illahi

Rasa macham dah lama tak menulis pasal diri sendiri. Asik tulis pasal laki orang, laki orang dan laki orang. Ada tak ada, cherita pasal berjimba ke sana sini. Bila pulak nak story de mory pasal diri sendiri? Maklumlah, kata narcissist kan?

Hidup kan ada pasang surutnya. Bagaikan roda. Kejap kita di atas, kejap kita di bawah.

Selain daripada punya tebiat suka tidur, gua sekarang meluaskan aktiviti senggang itu dengan tidur dalam kereta. Bangun dan bersiap ke tempat kerja , sampai kat parking lot ofis masih lagi awal pagi. Jadik, untuk tidak membuangkan masa dengan lebih lanjut lagi, terus aja turunkan kerusi, ambik bantal, pakai Wayfarer dan Zzzzz..tido nganga. Kering tekak dibuatnya. Hik hik hik.

Memandu di Kuala Lumpur adalah sangat berlainan dengan memandu di Penang. Memandu di Penang terlalu mencabar. Sebab itu bila memandu di Kuala Lumpur, selalu ambil mudah dan sambalewa. Kadang-kadang, urut dada dengan corak pemanduan sendiri yang reckless. Mujur tidak ditimpa kecelakaan.

Makin kerap memandu, kerap jugaklah lutut ni sakit-sakit dan sengal-sengal. Kadang tu malas nak layankan sangat. Masih lagi menjalani pemulihan physiotherapy di Pantai Medical tapi culas jugak. Bukan apa, mengharapkan sembuhnya sakit di sendi tapi bila tak pergi seminggu dua, mulalah sakit bertambah ngilu.

Kalau bersolat, bisanya sakit di lutut saat sujud itu sampai menyeringai. Usai solat bertambah-tambah sakitnya. Mak nasihatkan agar gua bersolat di atas kerusi.

Tengoklah macham mana. Mungkin akan mintak nasihat physiotherapist dan orthopedist. Redha dan pasrah je lah kalau kena sembelih.

Oh, sekejap je Juli sudah menjengah. Nanti tibanya Augustus kita sudah berlebaran. Pantas benar masa berlalu.

Takut jugak dihambat waktu ni. Sedang asyik merangka masa depan, menjadi alpa untuk bertaubat. Masih banyak dosa lalu yang bersisa, belum lagik dikira dengan penambahan dosa yang seiringan dengan masa. Berkadar langsung, katakan!

Astaghafirullah hal Azim.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s