Andai ada sisa kemaafan, maafkan diri ini yang dulu melukakan

Kegilaan melanda saat melihat kembalinya Zamani dan Slam ke pentas dan menyanyikan lagu Kembali Terjalin, Nur Kasih dan Gerimis Mengundang di konsert akhir Mentor 6. Tapi sayang, sampah sungguh medley tersebut dicemari suara-suara finalis Mentor yang lain.

Maafin, gua tak minat dengan mereka-mereka itu. Tau tak berapa lama Zamani senyap sunyi dari donia seni?! Gua hanya mau mendengarkan suaranya yang lunak itu tanpa gangguan dari makhluk-makhluk yang lainnya!

Mujur diri ini bagai diseru-seru. Ternyata, Slam akan muncul di Sunday Night Rock Live pada 8 Julai 2012 bertempat di Rum Jungle. Terus gua menjalankan tugas lalu mencucuk teman subahat dengan jarum emas gua *shinggggg*. Makanya, pergilah gua bersama-sama kanda Massabrina dan mak tiri Leanne.

Selain daripada suaranya yang lunak merdu, rambutnya yang tanpa teknik rebonding itu jugak adalah merupakan aset yang begitu hakiki. Diri ini begitu jelly dengan kelembutan dan betapa shining rambut Zamani nih.

Tapi sumpah kurus gila dia ni. Jiwa lara agaknya..

.

Kredit kepada kanda Massabrina untuk bukti bergambor.

Oh, puas dapat dengar suara Zamani. Memang suaranya tak berubah langsung! Sama macham kaset daaaaaa!! Sifat pemalunya itu juga masih sama. Comel!

Saat intro lagu Kembali Terjalin berkumandang, meroyan jadiknya. Manakan tidak, ini lagu peberet gua!! Siapa pernah baca novel Kau Yang Satu? Taufik dan Salina. Di halaman pertama sudah ditulis liriknya.

Seperti mimpi perkenalan itu cuma seketika
Namun didalam hati dirimu ku terkenang jua
Engkaulah permata didalam genggaman tidak kusedari
Kaca yang bersadur keemasan terus kucari

Tertutup pintu hati, minda tak berfungsi diketika itu
Tak tahu menilai mana yang tulin mana yang palsu
Diakhir-akhir ini ketika aku dalam kesepian
Terasa kejahilan itu bagiku satu kerugian

Andainya disitu ada ruang
Bolehkah kiranya kumenumpang
Andai ada sisa kemaafan
Maafkan diri ini yang dulu melukakan

Berilah aku kesempatan
Kubuktikan erti keikhlasan
Andainya terpaksa aku rela
Menepis ego aku untuk kita (demi suatu masa)

Kupohon darimu ketulusan hati
Menjalin kembali perhubungan suci

Kalau dolu nak dengar lagu, tiap-tiap malam tunggu kat tepi radio. Masa tu paling femes adalah Pilihan Bersama di Radio Muzik. Lagu memang tak beragak-agak punya rock kapak cintan-cintun tangkap leleh frust menonggeng. Spring, Exist, Slam, Scan, Spoon, Scoin, Screen, Umbrella, Arrow bagai. Ni semua pengaruh dari Alang.

Sportingnya kumpulan Slam, bila dimintak untuk menyanyikan lagu Kurnia dan Rindiani dari peminat. Padahal lagu ni takdak dalam senarai pun. Selepas mendapat persetujuan dari Syah, terus aja Zamani menyanyikan secara spontan dan unplugged. Perghhhhh..macham kaset daaaaaaaa. Sama! Sebijik sebijul!

Sejam persembahan rasa tak puas. Banyak lagi lagu Slam yang best-best tak sempat nak dimuatkan dalam masa sejam. Kalaulah Slam buat konsert, memang gua akan pergi!

Bilalah agaknya? -____-“

2 thoughts on “Andai ada sisa kemaafan, maafkan diri ini yang dulu melukakan

  1. oh sesungguhnyer ini mengingatkan kembali konsert Slam di sini! ! ku sungguh mengerti perasaan mu itu! !! n yes he is too skinny. .. super super. …

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s