Kisah peribadi yang menjadi paparan dalam belog umpama melacurkan diri, katanya..

Gua bukanlah lama mana dalam donia blogging ni. Baru jugak setahun jagung.

Pernah jua diajukan soalan dari insan yang mau berjinak-jinak dalam penulisan di alam maya ini, bagaimana untuk menulis. Mudah gua jawab, tulis aja apa yang ada di minda. Terpulang kepada diri sendiri.

Namun balasnya, tak mau begitu. Tak mau menjaja kisah peribadi seperti mana yang gua hiasi di belog sendiri. Mau menulis untuk sesuatu yang berunsurkan pendidikan dan motivasi.

Gua diam, tapi dalam hati sudah gua keronyok-keronyok mulut itu.

Tak perlu rasanya nak membandingkan penulisan yang lu rasa bagus dengan penulisan orang lain. Setiap orang punya cara tersendiri nak berkongsi dan mengekspresi diri. Bebas untuk menulis asalkan tak perlu terikut-ikut dengan cara orang lain. Tak ada dalam peraturan yang lu perlu please hati pembaca semata-mata mau disukai dan meningkatkan statistik.

Ada yang menjadikan belog sebagai medium untuk menjual barangan secara atas talian. Ada yang sekadar menulis tentang persiapan pertunangan dan perkahwinan, ada juga yang menulis tentang anak-anak, keluarga dan rakan taulan. Ada juga menulis tentang pengalaman sewaktu percotian.

Itu hak mereka. Kalau tak senang dengan itu semua, apa susahnya? Tekan sahaja butang pangkah di penjuru kanan itu dan tak perlu baca. Lu bebas untuk mencari bahan bacaan yang kena dengan lu punya jiwa dan raga.

3 thoughts on “Kisah peribadi yang menjadi paparan dalam belog umpama melacurkan diri, katanya..

  1. Kpd adik yg baru nak menulis: ” Mudah gua jawab, tulis aja apa yang ada di minda. Terpulang kepada diri sendiri” nasihat ini benar, andai dalam minda anda hanyalah kisah peribadi, seperti melacur diri, maka tak de nasihat yg bole diberi melainkan pegi ambik kat internet copy n paste di blog. Mudahkan?? Dah pegi tulis post motivasi “kita adalah apa yang kita kata” oke?

  2. hoho..i xde masalah..bak kata you, x nk baca, x ske apa yg di lihat mata..tutup .. dan itulah yg i buat slama ni ..sampaaaaaaaiilaaa jupe entry nora elena tuu..hooked-up ever since …

  3. Orang yang tak nak baca, tapi still baca lepas tu komen banyak sangat tu di panggil ‘stalker’ atau ‘pendengki hangit’. Biar lah orang bilang syok sendiri. Dah nama nya blog sendiri, bukan nya blog SEMUA. heheheheh…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s