Tentang Dhia

Sudahlah semua sedia maklum bahawasanya kanda gua yang seken dari Pulau Temasik sudah muncul di kaca tv dalam episode 5. Setelah penat gua nantikan, akhirnya penantian berakhir.

Tatkala Dhia sudah berpatah arang berkerat rotan di depan sawah yang terbentang luas nan menghijau, dengan biji tesbih di tangan, Dhia berzikir.

*shingggggg*

Tidak semena-mena, muncullah wajah kanda yang dinda nanti-nantikan. Kanda Zikirrrrrr!!! Sejukkkkkkk hati dinda melihatkan kanda bersolat sunat tahajud.

Ayuhai kanda Zikir, putus jua tesbih dinda hari ini kerna kanda.

Tiap bait dan patah kata yang terpacul dari mulut kanda umpama bait lagu di telinga ini. Bagaikan halwa telinga.

Ternyata, kehadiran kanda akan menghangatkan lagi petang-petang dinda. Dinda akan setia menunggu di depan kaca tv. Kalau sapa-sapa berani ubah siaran, akan dinda amuk satu Tanah Melayu.

Dinda tunggu kanda esok petang pula ya.

11 thoughts on “Tentang Dhia

  1. ::yeessss !! i juga antara insan terpilih kerna tergerak hati utk menonton dhia samalam !! setelah sekian lama napesu tertutup dek penangan azmi .. akhernya bersinar kembali petang maghrib (erk…) kerna kemunculan KIR…….

    tp utk yg seorang ini tidak akan i berebut dgn u..ambil lah ZIKIR utk dipuja hati u seorang..akan i simpan kemas desire ini…kerna putra sudah ku miliki…..puuaaaaahhahahahaha…::

  2. hehehe…..sejak dari cite NE tu dah bape bnyk tasbih u yg putus? kali ni takde tong oksigen ke?

    jgn lewat tgk ptg ni…..start awal sbb bola….kalo lewat mau meroyan nak tunggu sampai isnin depan!

    • ada dalam 128 urai tesbih dah yg putus agaknya. takpe, sekarung guni dengan tesbih sebagai bekalan dah diberikan. hahaha..tong oksigen tu kita tengok dulu, kalau agak2 dah kritikal..tak dapat tong oksigen, tong gas pun jadik!!

      oh yeah..petang ni 6.30 kan. harus terpacak awal depan tv!!

  3. ::koh koh koh…yaaaa..ZA PUTRA SOMERHALDER…sebutlah berulang kali ya iz..jadikan zikir (ohhh) bole jugaa….::

    kan i cakap i insan terpilih…mungkin adiputra menyeru2 soh tengok , 2 yg tergerak aty utk menonoton…

  4. hehehhe abihlahhh… I ingat nak jadi pembekal tesbih laaa dkt u.. mmg laa menarik ada Kir.. sblm tu sapa nama?? azmi ngan apa yg sorang tu?? iskk sat2 nk tgk balik yg donload.. errr have fun reading ur ulasan..

    • seriously, watak zikir ni memang meruntunkan jiwa. adiputra ni kalo berlakon baik…habis cair dibuatnya hati yang sememangnya lemah ni. nyeh nyeh nyeh.

      ye, azmi – ako mustapha. ako mustapha dah kureng menarik untuk pandangan mata skang. ho ho.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s