“I have to go to work.”

Bila gua asik kompelen pasal keje kat Mr.K, dia akan mulakan sesi siaran syarahan tanpa bayarannya.

“Every morning when you wake up from your bed, what did you tell yourself? Is it either, ‘I want to go to work’ or ‘I have to go to work’?”

Dan semustinya gua jawab, “I have to go to work”.

“There you go!”.

Dengan keje sekarang, memang susah nak memotivasikan diri sendiri. Mak cakap tak baik bohong diri sendiri. Tapi memang betul, kalau orang yang suka dengan keje dia, secara otometiknya dia tak kisah balik lambat, tak kisah kena pergi sana-sini, tak kisah kena datang awal. Sebab dah ada passion.

Tapi gua kisah!

Passion gua bidang lain gamaknya.

Gua selalu berangan untuk ke suatu tempat. Andalucia contohnya, atau Constantinople. Kemudian pelosori tiap ceruk. Menyingkap semula sejarah. Mengibau tiap detik emas. Yang suatu masa dahulu kedua-dua tempat ini merupakan puncak dalam pengaruh Islam di benua Eropah.

Melihat sendiri bangunan dan seni binanya dan seni budayanya. Tinggalan Empayar Uthmaniyah. Dan juga mengingati kembali cendekiawan-cendekiawan Islam yang lahir di sana.

Indah.

Dan akan gua coretkan segala pengalaman gua di sana.

 

4 thoughts on ““I have to go to work.”

  1. do’a lah iz..who knows, one day..ada mana2 travel agency mngr bacha belog u neh n decide..”hmmm..i tink dis lass got talent n passion we bloody need !! y dun we hire her n sent her to Burkina Faso for her first xploration !!?

    oohh, i do’akn u dapat apa yg u nak..oke darl? as for now, go work ur lazy arse out !!

    • Burkina Faso? my oh, my. speechless i tau!

      btw, thanks zazu sebab sudi melayan anganan i nih. and yeahhhh…i am going to work my lazy arse out! kekeke..for now kena bersyukur. at least, i ada keje. kalau keje i susah, ada orang lain yg kejenya lagi susah, lagi mencabar, lagi menekan jiwa. kan?

      p/s: because i am chuck bass. LOL!

  2. oh, Burkina Faso pnya capital city namanya Ouagadougou ,, comel kan !!

    sungguh bermotivasi ai dgn perbualan kita hari ini..ai janji ri ni, ai nk keje lebey kuat dr biasa..(maknanya, pendekkan masa tuiting, fesbuking, donloding kepada 5 jam dari 6 jam..puuaaahahahaha)

    p/s : Damn that mother-Chucker !

    • olololo..macham mana nak sebut tu? tergeliat lidah!

      oh, i just had a heavy lunch kat PJ Hilton. dan rasa sangat tak produktif dah petang ni sebab macham ular sawa kekenyangan. best kalo dapat bantal ni!

      p/s: u know u love me! xoxo

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s