Mouth Ulcers

Ulcers. Sakitnya amat pedih, sampai makan takde nikmat, dan bercakap pun pelat. Pernah tak terkacip dengan gigi tang ulcers tu? Gua pernah. Pergghhhh, rasa macham nak menjerit sekuat hati. Kalau ada orang duk kat sebelah, rasa macham nak tumbuk je. Tak tergambar perasaan masa tu.

Ubatnya?

Ada orang letak Bonjela.

Gua? Tak mainlah Bonjela. Budak-budak je pakat menda alah tu. Sebab gua ni hero, ubat yang paling mujarab untuk ulcers di mulut adalah..

GARAM!

Perasaan masa bubuh garam pada ulcers memang priceless! Rasa tersentak jantung. Padan muka. Konon nak sakit sangat kan, meh gua tambah lagik kat atas tu.

Percayalah, letak sekalipun dah ok. Paling banyak pun 2 kali je. Lepas tu, ulcers akan mengecut. Dah tak sakit sangat. Memang mujarab. Antara sanggup tahan sakit atau tak jek.

Semalam gua dah buh garam kat ulcers molot gua. Tadi gua makan pulak limau mandarin. Masam siak!

Bergenang jugaklah air mata ni bila jusnya yang bersari cecah kat ulcers gua. &^*%$#!!

4 thoughts on “Mouth Ulcers

  1. gila. wak nak letak garam kat wa.. wa larik! hahaha. wa guna gel apa ntah. lagi mujarab dari bonjela. rasa tebal bibir macam kena bius masa pakai!!! nasib dah ok.

    • hua hua hua.. wa penah taruk garam kat ulcers mak wa. wa cakap tak sakit. bila wa bubuh garam, otometik wa dapat satu tendangan padu & tamparan wanita. tindakan refleks mak wa. haha😀

  2. seriusly tak pernah pakai bonjela…ahaha…memang style pakai garam..sakit yang feel…mengalir air mata..tapi tetap feel…

    btw..minum air kosng banyak2…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s