Down

Dah 2 hari gua tompang member gua gi Cyberjaya. Ya, 3 minggu gua kena berkampong kat sana. Tapi pasni gua kena naik ERL + LRT + taxi. Sebab gua hanya ada dua kaki.

Gua gi sana sebab kena attend training. Tapi serious shit, gua macham orang bodoh..tercangok-cangok macham lembu. Orang Network Operation Center (NOC) suma sibuk dengan kija masing-masing. Apa ingat depa banyak masa nak entertain? Dengan tadak skop, takdak objektif..tiba-tiba nak pi redah. Pi sana buta-buta ja. Menonong.

Seropa macham angan-angan Mat Jenin. Gua punya team kat HQ ni duk bajet orang Cyberjaya akan tunjuk end-to-end solution untuk troubleshooting, pastu mau team gua hands-on troubleshooting tu macham mana depa buat. Sah-sah depa tak kasik weeehhhh!! Depa takat tunjuk satu proses, padahal berlungguk lagi proses yang lain. Satgi kalau gua buat, gua terdelete suma data dalam server..lagik haru! Stress!!

“Saya tau buat tapi saya taknak tunjuk. Saya busy.”

Tak rasa sentap ka kalo depa duk jawab lagu tu bila kita nak blajaq systems depa?

2 hari kat sana, 2 hari gua nganga. Minggu depan baru nak arrange properly untuk assist team gua punya training. Tapi gua tak harap sangat, sebab gua dah tau orang NOC busy.

Gua tak tau nanti report apa gua nak tulih, menda apa gua mau present kat top management gua sama team NOC sana. Memang seropa gua tunggu masa kepala gua kena pancong lepas ni.

Tak cukop pasal training, kija opis lagik. Lagu mana gua nak cope pun gua tak tawu lah. Belum kira gua punya emotionally unstable lagik. Sungguh! Sumpah! Gua rasa demotivated gila. Suma datang bertimpa-timpa.

Gua demam. Badan gua gigil, sengal, tekak gua sakit, kepala gua macham nak pecah. Dokter kasik MC. Gua gigih balik dengan ERL + LRT jugak-jugak. Sampai Bangsar, hujan lebat. Great!

Pinjam bahu boleh? Mata gua rasa nak hujan lebat jugak hoi…

Sent from my iPhone.

2 thoughts on “Down

Leave a Reply

