you know you love me

Spotted!

Izzie is wearing glasses for the whole week to office. What could be wrong with her eyes? Or there’s something to hide behind those glasses. Cry too much the night before, perhaps?

.

NOT!!

Terlebey tengok Gossip Girl. Which happened to be one of my favourite series apart from VD, Leverage, etc.

Kebetulan minggu ni memang specky ke ofis. Dan telah jadi bahan sebab according to Inche K dan Kak Ayu..saya nampak macham chegu. Especially bila pakai baju kurung dengan berkaca mata begitu. Well, I am so flattered guys! Really am. Thanks. I wanted to be an educator back then. Cita-cita masa kecik memang nak jadi pendidik tapi nak buat macham mana, bila dah besar lain pulak jadiknya.

Sungguh-sungguh derang cuba padankan saya ni chegu yang ajar subjek apa. Inchey K kata definitely not Maths sebab dia selalu saya nampak kira guna kalkulator. Abang Bobo kata saya ajar PJ. Kemudian tukar kepada Pendidikan Islam T_______T

Dan Kak Ayu kata saya chegu BM.

Dan selepas membaca belog saya semalam, dengan entries yang agak melankolik..beliau yakin dengan keputusannya. Katanya bila baca belog saya, ayat saya makin skema, macham baca buku sastera. Kak By pun pernah komen, katanya macham karangan sekolah.

Tak sentap. Tak terasa. Tapi bangga.

Sebab lepas 7 tahun tinggalkan bangku sekolah, saya masih mampu menulis dengan gaya bahasa yang sama sepertimana saya menulis di sekolah dahulunya. Mungkin Chegu Ang kesayangan (guru kelas dan guru BM masa saya di tingkatan 4 Mutiara & 5 Mutiara) akan merasa bangga? Haha!

Walaupun orang lain yang menulis belog mempunyai gaya bahasa yang tersendiri, yang lebih lepak dan santai, dengan shortforms, tapi saya lebih ortodoks. Kerana saya bukannya seperti mereka yang cool yang menulis sedemikian. Saya tak pandai menulis seperti mereka. Saya tak cool seperti mereka.

Saya lebih selesa menulis begini. Kerana ini adalah saya. Ini adalah gaya saya menulis di belog.

And to  my surprise, eventhough my writings are like high school essays, but there are some people who are trying to write like the way I do.

Who they are? That’s the secret I’ll never tell.

X.O.X.O

6 thoughts on “you know you love me

Leave a Reply

