mak dah pesan, ayah dah bilang..

Sila sambung sendiri lagu tersebut.

Kan saya selalu migraine latelay kan? Jadinya, perlulah mengadu kepada bonda terchenta kerana beliau selalunya bertanyakan tentang kesihatan anaknya.

“Ye lah, dah bertanah bersaka dalam badan. Mak dah 51 tahun tak ada masalah mirgaine. Subuh-subuh mak bangun pekena air sembahyang kat kepala, sejuk sampai ke dalam. Berkat air sembahnyang dan sujud lama-lama, tak ada sakit kepala. Ada hikmah Allah suruh beramal ibadat.

Mati tak tunggu kita. Bertaubatlah sebelum dulu sebelum terlewat.

Maghrib tidur dengan syaitan, memang tak elok. Nak tidur lepas Zohor, Asar kena bangun. Lepas solat Subuh jangan tidur terus. 40 hari amalkan tidur lepas Subuh papa kedana sudahnya.

Ingat baik-baik, Dik. Hidup kita ada garis panduan dalam Islam.”

Eh, tak. Ni bukan Mak pesan dalam telefon. Ni Mak sms. Kalau tak, takde nya saya nak ingat. Masuk telinga kiri, keluar telinga kanan. Sebab tu dia sms. Boleh baca hari-hari.

Tu memang Mak hantar dalam satu sms. Mak memang suka tulis panjang-panjang. Macam tulis surat😀

6 thoughts on “mak dah pesan, ayah dah bilang..

  1. Hi, read about your mention of ‘migrane’….one of the worst kinds to suffer from.
    Maybe you might like to try drinking Chinese green tea? It might help…as its good for health. Drink 3 to 5 cups daily, you will feel better. Check out re Chinese green tea.
    You have a pleasant weekend, and keep a song in your heart, Lee.

    • Hi Uncle Lee,
      I love green tea!! I dunno it will help with my migraine as well! definitely i will consume it daily after this.
      thank you so much for the tips, Uncle Lee!
      Cheers!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s