Depa duk saja perah asam limau ataih luka cheq..pasai cheq tak balik Penang dah 2 bulan T__________T

Bukan ka la ni cheq punya duk tringin nak makan Nasik Kandaq Line Clear, bukan ka? Alamak, terkeluaq cakap utagha plak. Sorry na. Cheq memang lagu ni. Mau cakap ada lagu sikit, macam mami Kampung Melayu duk cakap.

Sorang kawan cheq yang duk kat Penang tu, nama duk ada Weeda. Dia kasik perangat hati. Dia saja duk buat entry khas untuk cheq pasai nasik kandaq. Dia pi makan kat Nasik Kandaq Beratuq. Tapi takdak pappadom kat sana.

Dari duk start cherita pasai nasik kandaq, duk melalut pi sembang pasai nasik lemak pulak. Adalah makcik duk juai nasik lemak kat kuaters cheq. Memang terbaekkkk dia punya nasik lemak duk ada. Kalau makan, sebungkuih tak cukup. Mau dua.

Punya sembang kencang kat Facebook, saja cheq nak perangat plak hati member cheq si Weeda ni. Cheq habaq mailah nak pi makan bihun sup Makcik Dah. Dia duk juai kat bawah umah cheq tu ja ha. Sedap jugak duk ada. Tapi makcik ni suka bagi ayam ciput saja. Tapi harga letak bukan main punyai mahai. Harga dia bukan ka, patut boleh dapat ayam seketui. Tapi seketui ayam pun tarak dalam bihun sup dia. Tapi takpa. Sedap punya pasai. Cheq tala jugak.

Skali sorang lagi member join. Pi tambah pulak kot atas. Dia habaq mai Nasik Briyani Hamidiah sedap duk ada. Yang Weeda plak duk prangat kata Nasik Briyani Kapitan pun sedap duk ada. Cheq? Ayaq liuq duk ada dalam mulut. Telan masuk dalam tekak. Rasa payau pasai duk dengaq depa dua ni sembang kencang.

Kay El memang ada tu suma. Tapi tak sama ah. Mau balik Penang jugak pekena kari.

Tatau macham mana, boleh kona plak cherita masa sekolah dolu-dolu. Adalah sorang pakcik kat kantin ni, nama dia Pak Abu. Dia juai nasik masa rehat. Nasik dia simple saja. Nasik putih, kuah kari sama kentang, teluq rebuih, ikan bilis goreng. Tu ja. Tapi memang heaven. Mau plak kuah banjir. Perghhh..

Ada sorang makcik kantin tu plak, juai bihun sup. Bihun sup dia sedap. Tapi makcik ni kemut ah dengan sambal. Dia duk pi marah budak-budak cedok sambal banyak-banyak. Maunya tak cedok sampai 10 kali??!! Dah dia pi campuq sambal tu dengan kuah sup satu senduk, teruih la jadik cayaq. Dah kalau cayaq, mana mai pedas? Pastu lagi mau marah orang ambik banyak sambal? Akai ada?

Sampai kek Hiro pun boleh duk ungkit. Tau dak kek Hiro? Kek Hiro tu paling sedap dalam donia kalau letak dalam peti ais pastu makan sejuk-sejuk. Tapi awat skang dah takdak, na??

Lupa nak habaq mai. Cheq posa.

2 thoughts on “Depa duk saja perah asam limau ataih luka cheq..pasai cheq tak balik Penang dah 2 bulan T__________T

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s