Twin’s Day Out

It is a must to go out with girlfriends kalau dah balik Pulau Terchenta. Kalau Shy is not available, tak rasa ralat sangat sebab boleh jumpa dengan dia kat Kay El ni. Tapi kalau tak dapat jumpa yang sorang ni, ralat sebab dia akan sentiasa menjadi penunggu pulau.

Kausar.

Makcik sorang ni nak bermastautin di Penang. Tiada yang lain melainkan Penang sahaja. Harap maklum. Dia memberikan pengalaman manis kepada saya. Terutamanya apabila membawa saya menaiki Honda City barunya. I loike your new Honda City, babe! Dari dulu lagi nak cakap tapi sekarang baru nak tulis.

.

Sebelum memulakan pengembaraan bersama-sama beliau, haruslah mengisi tembolok dahulu. Kausar dan saya mentekedarah bihun sup dahulu. Makan di bawah pokok, dengan udara Penang yang sangatlah panas membahang. Saya tidak dapat menumpukan sepenuh perhatian kerana panas dan berpeluh-peluh walaupun sudah berkipas. Tambahan pula bihun sup saya adalah pedas dengan extra sambal.

Weeda, ako tau hang terliuq tengok bihun sup neyh!!

.

Sesudah peluh membasahi t-shirt putih saya lalu jelaslah bra berwarna biru kelihatan terus kami ke Queensbay. Tiadalah niat untuk skodeng Shy berdating dengan Inche Sab. Cuma kebetulan mau ke Nichii ataupun Jusco kerana saya mau membeli baju dan menggantikan baju yang sudah dibasahi keringat sesudah penat membanting tulang. Nichii di Queensbay sangat besar berbanding di Gurney Plaza. Kerana itulah kami membatalkan niat ke Gurney Plaza.

Dan saya baru tahu bahawa roller-blading ring sudah ditutup. Tak sempat nak main roller blade di sana.

Orang cakap kitaorang seiras😀

.

Niat di hati nak menonton Iron Man 2 tapi tiket yang tinggal semuanya di hadapan sekali. Saya enggan menonton dan menyeksa leher saya lalu keputusan dibuat. Kami menonton When In Rome lakonan pelakon kacak, bergaya, tinggi lampai, sangat kacak kacak kacak; Josh Duhamel.

Oh, sempat juga bertembung dengan Shy, Inche Sab dan Kak Ami. Walaupun makcik Shy lupa nak intro Inche Sab kepada saya, tetapi dimaafkan. Nervous mungkin?😛

Lepas menonton, ke Jusco. Cari t-shirt untuk ditukar. Bau peluh sudah tak tertahan. Sembur sebotolpun saya masih dapat bau peluh.

.

Dan seterusnya??

NICHII!!!

.

Jangan tertipu dengan dresses di atas. Semuanya bersaiz S yang kemudiannya saya menyesal sampai ke sekarang kerana mendapati bahawa saya sudah tidak muat memakai dress bersaiz saiz tetapi perlu bertukar kepada saiz M. Demmmmmmmm!! It’s a tragedy!

Dan sebelum pulang, sempat pekena Char Kuey Teow.

.

iZZie speaks:

Makcik Shy, sila jeles.

6 thoughts on “Twin’s Day Out

  1. damnnnnnnnnnnnnnnnnnn!!!!!!!!!!!!!!!!! T____________________T

    boleh celeh bihun sup makcik bawah rumah hang tak? aku dah kempunan 2 tahun kot. tak dpt2 lagi bihun sup makcik tu! dia dah pindah ka weh? sob sob😦😦😦

    bihun sup dgn extra sambal!
    wallaaaaaaaa! hahaa

    cop! ka hang mkn kat bihun sup bawah rumah hang niiiiii?
    cilakaaaaaaaa T_________________T

    • ako tau hang musti mau sumpah ako kalo ako cakap menda ni..
      weeda, gambaq bihun sup tu adalah bihun sup makcik yang kat bawah umah ako tu la
      ako mintak sambal lebey weh
      hahahahaha *gelak syaitooooonnnnnnn*

    • hak hak hak tuihhh!!
      ako p aritu dalam kul 4 arrr..
      skang makcik tu dah upgrade dah, siap buat macam warung duhhh
      kedai siap simen..

Leave a Reply

