lagi entry pasal gemok!! taknak baca, takpe.. tak suruhpun…

Tahu bukan berapa banyak entry sebelum ni yang saya komplen, komen, whining whining pasal diri sendiri dah gemok macam badak air? Tahu bukan betapa saya konon-kononnya mau exercise, kurangkan makan, diet sihat, panjat tangga tiap-tiap hari bila balik dari kerja?

Semalam lagi satu berita yang boleh dikatakan buruk jugalah pada pendengaran saya. Satu lagi berita buruk yang ditambah kepada ketidakberjayaan saya menurunkan berat badan.

Begini kisahnya..

Housemate saya baru balik dari monthly check-up. Kemudian dia pergi ke penimbang yang elok je parking kat ruang tamu. Beratnya ditimbang dalam julat kilogram.

.

Housemate 1: Eh, 45kg? Tadi baru je timbang kat klinik, 46.5kg. Betullah weighing scale ni salah.

Housemate 2: Hah??!! Salah??!!

Housemate 1: A’ah. Maknanya kena tambah 1.5kg macham tu bila timbang.

Housemate 3: Yeay!! Berat kita dah bertambahlah kiranya!

Saya: Babi!

.

Saya naik atas penimbang. Jarum penimbang menunjukkan 52kg. Tambah 1.5kg lagi, jadi 53.5kg. Brengset!! Patutlah lepas balik dari cuti seminggu dari Penang masa CNY hari tu semua orangpun duk komen komen komen dah gemok. Sebab saya ingat lagi, balik dari cuti CNY hari tu, penimbang tu tunjuk berat saya 54kg.

Rupanya 55.5kg!! Babi!

4 thoughts on “lagi entry pasal gemok!! taknak baca, takpe.. tak suruhpun…

    • hoih.. apa-apa, pipi ako yg nampak dulu. muka dah sedia bolat, makin bolat. tembam tembam tembam!
      badanpun duk naik ni..ako pakai baju kurungpun, kain ketat semacam.. T___T

    • daging iz padatlah kak by.. padat dan montok! auuuwwww
      dan ye.. tulang juga berat
      kesan dari minum susu ibu barangkali
      membesar menjadi ‘sihat’ dan juara!

Leave a Reply

