apabila Arsenal menang dan Manchester United kalah

Malam Sabtu lepas Mr.K dan saya ke restoran mamak Ibrahim Maju di Jalan Kuchai Lama. Saya kepingin mau makan meggi goreng yang sedap, Mr.K pula nak sambung tengok game Arsenal vs Wolves. Sambil menyelam minum air. Pandai dia, kan?

Saya tahu hati Mr.K berbunga sebab Manchester sudah kalah dengan Chelsea. Oh, saya tidak menyokong mana-mana team dalam EPL. Cuma saya suka provoke Mr.K konon-kononnya saya menyokong Man U. Sokong Man U for real??!! Oh, tidak sama sekali!! Orang yang sokong Man U ni pada saya orang yang baru nak minat bola (budak perempuanlah selalunya), tak tahu apa-apa pasal bolapun tapi minat bola sebab pemain bola yang kononnya hensem. Poorahhh..!!

Team saya apa?? Mestilah tidak lain tidak bukan…

Perlawanan dan masuk second half. Orang yang tengok bola tak ramaipun. Yang beria-ria tengok, Mr.K. Orang lain sibuk makan. Saya pun orang yang sibuk makan. Dramatik sungguh game Arsenal ni. Asyik nak meluruhkan jantung penyokong setia di sebelah saya. Memang banyak peluang nak sumbat gol tapi terlepas macham tu saja.

Sampailah tinggal penghujung masa, sedang elok saya tengah suap meggi goreng sedap dengan ayam dan juga telur dadar ke dalam mulut, tiba-tiba Mr.K menjerit, “GOAAALLLLL!!!”

Pantat sungguh!

Dia nak sakit jantung sebab tengok team dia main macham tu punya gaya, sakit jantung sorang-sorang cukuplah. Ni tak pasal-pasal saya pun sakit jantung. Nasib baik tak terpelanting sudu. Dahlah dia sorang je yang jerit. Orang lain selamber dek je.

Tapi bila Mr.K happy, sayapun tumpang happy. Kemenangan berganda untuk Mr.K malam Sabtu lepas😉

One thought on “apabila Arsenal menang dan Manchester United kalah

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s