a nightmare of wedding reception (based on a true story)

Ni yang malas kalau pergi kenduri kawen ni. Soklan cepu cepas/wajib ditanya; “Bila nak kawen?”. Hello! boleh tak soalan macham tu simpan dalam peti? Kalau saya ni nak kawen, saya hulur kad. Tak payah tanya-tanya bila nak kawen, bila nak tunang, bila nak timang anak, bila nak sambut menantu segala.

Lagi soalan yang saya tak suka; “Ko buat apa?”, “Ko keje mana?”, “Mana ko hilang? Sombong eh ko skarang?!”. Apasal korang susah-payah tanya soalan yang korang sendiri dah tau jawapan? Padahal dah tau kan saya ni kerja di mana tanpa perlu susah payah saya bagitau nama syarikat. Letih tau letih?!

Sudah gaharu cendana pula, sudah gaharu bertanya pula. Sah-sah korang tau update saya melalui belog ini bukan? Lagi mau tanya?

Mana saya hilang? Tak dengar khabar? Tak aktif FB? Tak add kat FB?

Memangggg…memangggggggggg bawak diri sendiri ke hutan belantara sambil mulut menyebut, “Batu belah, batu bertangkup. Tangkuplah aku makanlah aku”.

Maaf. Saya hadiri kenduri sebab mahu berjumpa dengan Jas Jamal. Kebetulan rakan yang lain ada sekali. Sebab kalau ikutkan hati, saya mau sahaja terus memencilkan diri.

2 thoughts on “a nightmare of wedding reception (based on a true story)

  1. maaf yee kerana saya, anda perlu melalui nightmare sebegitu dengan soalan-soalan, cepumas itu(>_<') kehadiran anda sangat saya hargai..terima kasih dan maaf lagi sekali..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s