tak pasal-pasal..ako pun jadik busuk

Arini semuapun sibuk nakkan projector. Projector tingkat 21, 22, 30 dah fully booked. Whole day. So, I just try my luck tepon tingkat 13 nak guna projector. Nasib lah ada yang available.

Dari tingkat 19 ni, nak kena transit kat tingkat 17 dulu, baru boleh amek lif pergi tingkat 13. Memandangkan jam baru pukul 9.30 pagi, memang mustahil nak dapat lif dengan kadar yang cepat waktu macham ni.

Dengan niat tulus suci dan ikhlas, ako guna tangga pergi tingkat 17. Bukak je pintu rintangan api tu, maaaaakkkkk aiiiiiii. Bau asap rokok berkepam!!

Turun tingkat 17. Tekan butang lif nak ke bawah. Masuk lif, tekan butang 13. Amek projector. Pergi tempat Fai, chit-chat sikit. Lalu tempat En. Raz. Dia tengah kusyuk (apa motif ako cakap pasal En. Raz nihh??). Tekan butang  lif nak ke atas. Masuk lif. Tekan butang 17. Keluar lif.

Kali ni nak kena naik tangga pulak. Hadoooiiihhhh. Ni yang malas sket. Kalau turun tak apa. Ni nak naik memang semput! Kali ni lalu kat tangga yang belah lif bomba pulak. Bukak pintu…perggghhhhh berkepam lagi bau asap rokok!!

Cilakak betui!!

Dah la semput nak naik tangga. Tercungap-cungap menghirup udara yang sangat ‘segar’. Masuk bilik meeting tingkat 19, duduk. Macham ada bau yang kurang menyenangkan.

Cium baju kurung moden kaler biru cair. Cium rambut kembang kuntilanak.

Fundekkkkkkkkk…. bau asap rokok satu badan!! *nanges*

Orang cakap kalau hisap rokok ni awet muda.. sebab mati awal, tak sempat nak tua…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s