reason(s) for being SENTAP/MOODY.. sincerely by Izzie Zin

Tak semua orang mudah sentap. Sesetengah orang memang jenis kering takde perasaan. Riak muka tak berubah. Tapi mungkin dalam hati, terhiris dengan belati tajam. Dia tak tunjuk. Dia tak kongsi dengan orang lain. Dia pendam sendiri.

Tapi ada segelintir menunjukkan dengan ekspresi wajah dan perlakuan (ni saya ni). Kalau tak suka, nampak di muka. Kalau sedih, nampak di wajah. Kalau marah, dan yang sewaktu dengannya..semua boleh baca.

Tapi kadang-kadang, akan sampai satu tahap di mana orang di sekeliling tu rasa dah malas nak layan orang yang jenis mudah sentap ni.

Cakap sikit, sentap. Gurau sikit, majuk. Sikit nak kena pujuk. Sikit nak kena cakap elok-elok.

Tapi pada saya senang je.

Saya sentap dengan orang yang saya kira rapat dengan saya. Saya akan mudah terasa hati dengan orang yang saya rasa selesa. Sebab pada saya, saya kira orang itu sudah tahu perangai dan sikap saya bagaimana.

Logiklah, kan? Takkan dengan orang yang saya tak kenal nak bermasam muka, bermuram durja, bergundah-gulana?? Tidakkkkkk…..

Saya akan mudah terasa hati, SENTAP, moody atau apa-apa yang seangkatan dengannya dengan orang yang saya rapat dan yang saya sayang.

Mungkin sebabnya saya maukan perhatian dan diberi perhatian oleh mereka. Sindrom anak bongsu, mungkin. Rengeknya lebih, saja mau dimanja-manjai walaupun dah besar gajah.

Kalau saya tidak rapat dengan anda, I don’t give a damn! I wouldn’t care much about u if I don’t love you. If I am no longer care about you, go somewhere else and get yourself drown.

Betul tak Jas?? High-five sket!

iZZie speaks:

Now you now why I always sulking and “cakap sikit nak merajuk” with you. Because 1-4-3.

6 thoughts on “reason(s) for being SENTAP/MOODY.. sincerely by Izzie Zin

  1. ::I like dis one..dis post..never tot bout it in dat kind of…er..prspctve.. sentap kerna sayang…duly noted.. mudah donia ini kalu sme org mcm kamu.. infact,, lbey mudah donia i kalu sume orang macham kamoo chey iz.. tp sayangnya,….

    ‘…Saya sentap dengan orang yang saya kira rapat dengan saya. Saya akan mudah terasa hati dengan orang yang saya rasa selesa. Sebab pada saya, saya kira orang itu sudah tahu perangai dan sikap saya bagaimana..’ ….

    knape ai x jmpa belog ni dr duluk !!

    • tapi kan, susah jugak tau nak melayan i. coz i can be very sensitive and cerewet. pastu tarik muka. muahaha..dah tua bangka tapi perangai tetap cenggitu jugak. even with my nephew pun boleh bergaduh tarik rambut😛

      ok..i manja terlebey.

Leave a Reply

