wack wack wacky wacky wack wack..

Saya suka menonton kartun. Kartun menceriakan hidup saya. Sebab bila menonton kartun, saya akan ketawa berdekah-dekah. Tekanan berjaya dilepaskan begitu sahaja. Mari kita tengok kartun apa yang selalu satu keluarga saya tonton.

.

chenta hati anime saya yang terulung

1. Bleach

Ini adalah kartun yang saya tengok sebab Abang saya yang mula-mula ajak saya menjebakkan diri. Kemudian saya begitu ketagih dengan Kuchiki Byakuya yang sangat hebat dengan bankai “Senbonzakura Kageyoshi” dan gaya sombong beliau yang sangat sexay di mata saya.

Cuma saya tidak suka bila masuk tang filler

.

Tom Cat & Jerry Mouse

2. Tom & Jerry

Siapa yang tidak suka dengan kucing yang selalu kejar tikus tapi tak pernah dapat makan? Dari Apieq kecik lagi, kitaorang siap beli VCD pasang kat rumah hari-hari mengadap benda yang sama.

.

budak nakal yang sangat sayangkan adik dia

3. Crayon Shin Chan

“Gajah, gajah, gajah”, nyanyi Sin Chan sambil menggoyang-goyangkan punggungnya.

.

kucing biru & 3 ekor lipas jahat

4. Oggy & The Cockroaches

Dee Dee, Marky & Joey yang memang sakit hati dengan Si Oggy & Jack. Kalau ada scene kejar-kejar dalam rumah, tangga tu berjela-jela panjang macham roller-coaster. Pastu Si Oggy akan nangis dengan bunyi bayi. Sangat comel.

Dan dengan lagu tema dia yang sangat catchy tak payah susah-susah nak ingat lirik.. Zee za zai..za zai zai zai zai.

.

mmbeeekkkkkkk

5. Shaun The Sheep

Ni adalah ketagihan yang terbaru. Memang lawak tak boleh blah. Kartun tanah liat yang tak ada dialog. Saya sanggup tunggu tengah-tengah malam nak tengok kartun ni punya pasal.

.

pinguuuu..pinguuuuu

6. Pingu

Dulu kalau nak tengok kartun ni, terpaksa bangun pagi-pagi pukul 8. Kartun tanah liat gak ni. Sumpah tak leh blah bila Abang saya suka ngajuk cara si Pingu ni cakap. Macham nak tumbuk je rasanya.

.

si mata duitan, si mata empat & si hingus

7. Ninja Boys

Saya tak tahu kenapa saya suka tengok kartun ni tapi memang best sebab ada hanjeng “Hemu-hemu” yang tugasnya adalah membunyikan loceng sekolah itu.

12.30am dah ni. Shaun The Sheep dah nak start!! Yeay-yeay!!

2 thoughts on “wack wack wacky wacky wack wack..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s