over-think

Tak tahu nak mula dari mana. Tapi ako sedar skang ni yang otak ako ligat berpikir. Pikir tentang itu..pikir tentang ini. Tapi bukan pikir pasal kahwin.

Sebelum nak tido pun sempat lagi pikir. Apa akan jadi esoknya, kalo ako amek keputusan macam ni, apa kesannya? Kadang-kadang, sebab terlalu asyik memikirkan itu ini, sampai terlajak masa. Tak sedar dah pukul 1 pagi, sedangkan esoknya nak kena keja. Kalo dah terlajak, dah rasa tak boleh tido..walaupun dah cuba paksa pejam mata, tapi masih lagi terkebil-kebil, sudahnya ako akan amek pil anti-histamine (pil selesema). Nyenyak je ako tido…

Dalam bilik air tengah nak mandi pun boleh pikir lagi. Pikir kenapalah air ni sejuk sangat?? Kalo pasang water heater, melampau sangat ke sebab ni umah sewa je?? Remeh kan?? Tapi menda yang remeh tu jugaklah yang ako duk pikir.

Kalo menda-menda yang tak remeh plak.. pikir sampai boleh migraine. Pastu kene telan ponstan, telan magnesium trisilicate. Muka berkerut-kerut, muka masam, muka sombong sampai orang naik menyampah nak tengok bila masuk mode pikir mengalahkan PM. Muka pun cepat kedut.

Oh, ako lupa..ako kan “Perempuan tua yang terperangkap dalam badan perempuan 20 tahun”. Over-think.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s