sindrom kurang selera makan

Dah 2 minggu lebey ako alami simptom tak selera bila nak makan. Perut lapar dowhhh, tapi bila makan je mesti tak boleh nak abis. Masya-Allah, jauh panggang dari api ako nak berdiet. Apa barang diet?? Hidup haruslah makan oke! Kalo baju dah rasa sendat, pandai-pandailah tukar saiz baju dari S ke M.

Umum sedia maklum betapa ako suka makan. Tapi kali ni, bila makan dua-tiga suap je, dah rasa loya. Rasa mual tu dah sampai ke tekak, tapi ako belasah jugak sumbat segala saki baki. Bila dah sampai satu tahap…tinggal sikit lagi nak uuwweekkk, ako brenti makan. Huuuhhh..rugi makanan ako.

vomit

tengok..labu pun boley muntah

Macham malam tadi, ako makan KFC Snack Plate. Ayam haruslah mintak Hot & Spicy. Tiada bahagian lain melainkan mintak tang thigh + drumstick. Baru makan kulit ayam drumstick tu ako dah rasa kembang tekak. Tapi blasah jugak. Mana boleh tinggal macam tu je, rugi duit ako. Hoooooooiihhh..mana penah ako makan ayam tak abis!!! Tapi dapat abis seketul drumstick je lah, thigh tu ako main cuit-cuit sikit je. Side dishes yang lain memang tak bersentuh. Ako pasrah.

Seksa dowwhh. Perut memang lapor gila, tapi tekak tak leh terima. Macam manalah orang sanggup berdiet eh? Tak rasa terseksa ke? Ako yang baru macam ni pun, dah hura-hara. Tapi rasanya sebab ako tak selera makan pasal dah lama tak balik Penang kot. Makanan di rumah adalah sangat heaven. Oh, betapa rindunya nak balik umah dan melantak.

3 thoughts on “sindrom kurang selera makan

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s