Dolu..kan

Kes #1

  • Dolu, kan.. Masa sekolah, benda yang pertama sekali orang perasan bila tengok muka ako, orang akan kata, “Huh, sombonglah budak ni!”
  • Sekarang, kan.. Persepsi tu masih tak berubah. Hoh, muka ako dah memang ada cop sombong duhhhh…!!

Kes #2

  • Dolu, kan.. Red Skirt (Prefect) kat St. George’s siap tegur ako sebab dia kata ako cukur kening. Budak sekolah mana boleh cukur kening. Yang bestnya, ada sorang kakak senior ni suruh Red Skirt ni tegur ako. Woi..kening ako ni memang macam ni lah. Kalo ako nak cukurpun, ako cukur masa nak kawen nanti. Bior naik seri pengantin ako. Hahaha..
eyebrow #1

kening ako dari jauh

eyebrow #2

kening ako adalah asli

  • Sekarang, kan.. Ada gak orang tegur. Cuma dah keja/besar ni orang macam tak kisah sangat.

Kes #3

  • Dolu, kan.. Ako cepat marah. Cepat betul nak mengamuk tapi mulut ako tak laser, tak laju, tak maki hamun. Cuma kurang sabar je.

anger

  • Sekarang, kan.. Lepas dapat kawan macam Shy, Kausar, Hawa yang lemah-gemalai, sopan-santun dan berbudi-bahasa, ako macam terikut-ikut cara diaorang. Lama-lama, perasaan amarah tu makin kurang. Dah boleh kawal sikit kemarahan tu. Sikitlah..tak banyak (-_+”)

Kes #4

  • Dolu, kan.. Kalo ako merajuk, mesti mak/kakak/abang/abah ako pujuk.

pouting_baby

  • Sekarang, kan.. Kalo ako merajuk, Mr. K tak pujukpun. Ako kena pujuk diri sendiri😦

Kes #5

  • Dolu, kan.. Ako gemok.
  • Sekarang, kan.. Ako masih gemok.

4 thoughts on “Dolu..kan

  1. kak zati:
    ye, saya bersyukur dgn kening yg dikurniakan oleh Illahi. syukur alhamdulillah.

    kak ayu:
    perut, lengan, peha & punggung..semua dah mencanak2 naik. cuma satu tempat yg paling dikehendaki je yg tak naik.
    *tunduk tgk 2 bonjolan di dada*
    hehe..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s